CYKL FDM.
Trójwymiarowe malarstwo w rzeźbiarskiej formie, tkaniny unikatowe, obiekty, asamblaże, instalacje interaktywne.
Kolekcje w Cyklu FDM od 2018 roku-obecnie |
|
2024. FDM Immersion. W skład kolekcji wchodzi: 8 prac
2023. FDM Loop. W skład kolekcji wchodzi: 14 prac 2022. FDM Expanse. W skład kolekcji wchodzi: 13 prac 2021. FDM Extend. W skład kolekcji wchodzi: 8 prac 2020. FDM Unlock. W skład kolekcji wchodzi: 7 prac 2020. FDM Upgrade. W skład kolekcji wchodzi: 14 prac 2019. FDM Underground. W skład kolekcji wchodzi: 6 prac 2018. FDM Interlinked. W skład kolekcji wchodzi: 30 prac Cykl FDM liczy obecnie: 100 prac |
O Cyklu FDM
Powstaje od 2018 roku. Cykl składa się z kolekcji, każda z nich to poszerzenie o nowe pola, materiały i techniki. Cykl rozrasta się od pojedynczych małych form do złożonych, wielomodułowych obrazów.
Eksploruję możliwości eklektycznych form i technik koncentrujących się na trójwymiarowej czasoprzestrzeni, sięgam do geometryzacji myśli i formy.
Eksploruję możliwości eklektycznych form i technik koncentrujących się na trójwymiarowej czasoprzestrzeni, sięgam do geometryzacji myśli i formy.
Tworząc obrazy, światy wirtualne, obiekty przestrzenne i tkaniny, rozszerzam pojęcie powłoki jako elementu granicznego pomiędzy ciałem ludzkim, światem wewnętrznym a światem zewnętrznym.
Malarstwo objętościowe ma na celu wyeksponowanie pełnych możliwości przestrzennych, gdzie anatomia wewnętrzna i zewnętrzna pracy są równie ważne, a każda praca posiada indywidualnie dobraną strukturę.
_ Prace z cyklu FDM dają bogate wrażenia haptyczne. Bogactwo faktur jest pośrednio śladem głównych narzędzi (wybranych dysz drukarek 3D), a bezpośrednio kontrolowane są w procesie wytwarzania. - Materiały używane w pracach to najczęściej polimery biodegradowalne (wytwarzane m.in z kukurydzy, trzciny cukrowej): poliaktyd PLA (bioplastik), PETG (termoplastyczny, amorficzny kopolimer PET), filamenty drewno podobne, akryle, tkaniny, nici, wełny... |
|
Struktura wewnętrzna w wielu pracach zostaje częściowo lub całkowicie wyeksponowana. Dzięki pozostawieniu fragmentów prac bez warstwy wierzchniej, odbiorca ma bezpośredni wgląd do wnętrza obiektu.
_ Podpowierzchniowe rozproszenie światła (subsurface scattering) na strukturach wewnętrznych, węwnętrznej geometrii pozwala odrealnić formę, nadaje lekkości obiektom i sprawia, że prace stają się bardziej organiczne. A przy tym tworzy projekcję formacji wewnętrznych na powierzchnie zewnętrzne za pomocą cieni. |
Technika i materiały
Technika.
Technika autorska. Prace wyjściowo tworzone są jako bryły 3D (w formie cyfrowej). Następnie za pomocą techniki druku 3D (poszerzonej o techniki własne) realizowane są jako przestrzenne obiekty fizyczne. Dodatkowo włączane są techniki uzupełniające takie jak: akryl, techniki mieszane, haft pętelkowy, tkanie ręczne na krośnie, szycie...
_
Materiały.
Prace wykonywane są w dużej mierze z biodegradowalnych poliaktydów PLA, które charakteryzują się różnorodnością faktur i lekkością.
Użyte materiały są podatne na światło, które rozprasza się przechodząc przez obraz (pozwala to wyeksponować wnętrze obiektów).
Dzięki efektowi przeświecanie (translucency) możliwe jest uwidocznienie form objętościowych.
Ponadto używane są tkaniny, od tkanin tkanych ręcznie na krośnie, poprzez tkaniny tworzone za pomocą metody haftu pętelkowego, szycia.
W pracach wykorzystywane są także techniki mieszane: akryl, ołówek, szpachla malarska. Len, włóczki, tkaniny tapicerskie...
_
Faktura zewnętrzna toworzy mozaikę płaszczyzn.
Technika własna, połączenie druku 3D z różnymi materiałami, pozwala tworzyć obiekty ze styku sztuki i designu. Eksperymentalne i nieoczywiste połączenia.
Technika autorska. Prace wyjściowo tworzone są jako bryły 3D (w formie cyfrowej). Następnie za pomocą techniki druku 3D (poszerzonej o techniki własne) realizowane są jako przestrzenne obiekty fizyczne. Dodatkowo włączane są techniki uzupełniające takie jak: akryl, techniki mieszane, haft pętelkowy, tkanie ręczne na krośnie, szycie...
_
Materiały.
Prace wykonywane są w dużej mierze z biodegradowalnych poliaktydów PLA, które charakteryzują się różnorodnością faktur i lekkością.
Użyte materiały są podatne na światło, które rozprasza się przechodząc przez obraz (pozwala to wyeksponować wnętrze obiektów).
Dzięki efektowi przeświecanie (translucency) możliwe jest uwidocznienie form objętościowych.
Ponadto używane są tkaniny, od tkanin tkanych ręcznie na krośnie, poprzez tkaniny tworzone za pomocą metody haftu pętelkowego, szycia.
W pracach wykorzystywane są także techniki mieszane: akryl, ołówek, szpachla malarska. Len, włóczki, tkaniny tapicerskie...
_
Faktura zewnętrzna toworzy mozaikę płaszczyzn.
Technika własna, połączenie druku 3D z różnymi materiałami, pozwala tworzyć obiekty ze styku sztuki i designu. Eksperymentalne i nieoczywiste połączenia.
W twórczości eksploruje możliwości eklektycznych form i technik koncentrujących się na trójwymiarowej czasoprzestrzeni.
Sięga do geometryzacji myśli, tworzy światy wirtualne, obiekty przestrzenne i tkaniny, rozszerzając nasze pojęcie powłoki jako elementu granicznego pomiędzy ciałem ludzkim a światem zewnętrznym.
Źródłem poszukiwań artystycznych jest koncepcja twórczej symbiozy, współpracy człowieka z maszyną.
Tworzy trójwymiarowe malarstwo w rzeźbiarskiej formie.
Eksploruje wpływ narzędzi cyfrowych i technik druku 3D na fizyczne obiekty przestrzenne. Poszukuje struktur, wykorzystuje druk 3D rozszerzony o techniki własne.
Wykorzystuje wrażenia haptyczne tworząc prace wielomodułowe, w których zarówno anatomia zewnętrza jak i wewnętrzna pracy są równie ważne.
Rozpatruje zagadnienia związane z metaforyzacja relacji międzyludzkich przez materializację przestrzeni pomiędzy, nawiązuje do uprzywilejowania, myślenia lateralnego i zjawisk fizycznych.
Od 2018 tworzy Cykl „FDM”, składający się z kolekcji.
Sięga do geometryzacji myśli, tworzy światy wirtualne, obiekty przestrzenne i tkaniny, rozszerzając nasze pojęcie powłoki jako elementu granicznego pomiędzy ciałem ludzkim a światem zewnętrznym.
Źródłem poszukiwań artystycznych jest koncepcja twórczej symbiozy, współpracy człowieka z maszyną.
Tworzy trójwymiarowe malarstwo w rzeźbiarskiej formie.
Eksploruje wpływ narzędzi cyfrowych i technik druku 3D na fizyczne obiekty przestrzenne. Poszukuje struktur, wykorzystuje druk 3D rozszerzony o techniki własne.
Wykorzystuje wrażenia haptyczne tworząc prace wielomodułowe, w których zarówno anatomia zewnętrza jak i wewnętrzna pracy są równie ważne.
Rozpatruje zagadnienia związane z metaforyzacja relacji międzyludzkich przez materializację przestrzeni pomiędzy, nawiązuje do uprzywilejowania, myślenia lateralnego i zjawisk fizycznych.
Od 2018 tworzy Cykl „FDM”, składający się z kolekcji.